Private fællesveje

Ansøgningsproces med os som sparringspartner

At komme hjem fra arbejde til en privat fællesvej fyldt med biler, der gør at man selv skal gå længere fra bil til hjem, er sjældent det der gør hverdagen nemmere. Specielt ikke, hvis også man har børn og indkøbsposer under armen. Derudover gør det ikke dagligdagen mindre stressfuld at børnene løber og leger på vejene hvor der kan være en del trafik.

Hos City Parkeringsservice har vi stor erfaring i, at løse denne udfordring og vi ved præcis hvad det er for parametre, kommunen ofte lægger vægt på i en ansøgning. Vi har netop haft succes med at indgå den største aftale af sin slags i Danmark nogensinde, indenfor et felt der formentlig kun udvikler sig de kommende år frem.

Rygtet om godkendelsen af den store aftale som omhandler nogen private fællesveje i Valby, hvor 7 grundejerforeninger er gået sammen om en ansøgning til kommunen, har givet genlyd og vi har derfor siden da modtaget rigtig mange henvendelser fra grundejerforeninger og vejlaug, der ønsker hjælp med lignende ansøgninger, så de også kan få løst deres udfordringer.

Der er egentlig ikke noget nyt i at ansøge kommunen om accept til drift af privat parkeringskontrol på private fællesveje, men det har aldrig været så udbredt som det er nu. Forklaringen er formentlig, at man ikke i samme omfang tidligere, har været bevidste om at det rent faktisk kunne lade sig gøre. Det har formentlig også været betragtet som noget besværligt, meget langsomligt og vældig bureaukratisk at få godkendt.

Selve ansøgningsprocessen

Først og fremmest er det en god idé at arealet med vejene, har en vis størrelse før man vælger at sende en ansøgning til kommunen, da det ofte er en ting der bliver lagt vægt på. Det kan derfor være en god idé at slå sig sammen med nærtliggende grundejerforeninger eller vejlaug, der måske endda har veje placeret i et naturligt flow med ens egne veje. Selv i denne tidlige del af processen, er vi også behjælpelige – kontakt os endelig.

Når grundejerforeningen/vejlauget har fået godkendelse på sin generalforsamling og evt. andre involverede parter til at ansøge kommunen, skal ansøgningen udformes. Her er det ofte en god idé at tage os med på råd, da vi langt hen ad vejen ved hvad den skal indeholde og forhåbentlig kan minimere risikoen for flere afvisninger og dermed nedsætte behandlingstiden gevaldigt.

Vi ved også hvilke restriktioner der typisk skal indgå, andre udfordringer der skal tages højde for, hvordan en skitse over skiltenes placeringer skal se ud og hvad den skal indeholde.

Hos City Parkeringsservice er alt vores hjælp i ansøgningsforløbet fuldstændig GRATIS. Vi hjælper jer med at udforme ansøgningen og er hele tiden på sidelinjen, hvis i har spørgsmål eller andet.

Umiddelbart efter I har modtaget en godkendelse fra kommunen og Politiet, vil vi indgå selve kontrakten og herefter aftale nærmere vedr. beboerlicenser samt gæstelicenser og opstart af selve parkeringskontrollen, det løbende samarbejde osv. som i en helt almindelig parkeringsaftale.

Lyder dette som noget for jeres private fællesveje, så kontakt os endelig i dag!

KONTAKT OS:
City Parkeringsservice A/S
FORDELE
• Tilgængelig parkering for jer, på jeres private fællesveje
• Uforpligtende hjælp til ansøgningsprocessen
• Løbende parkeringskontrol med stor synlighed
• Mulighed for annullering af afgifter
REFERENCER
• Valby Andelsboligforening
• Andelsboligforeningen Viadukten
• Grundejerforeningen Valby Nye Villakvarter
• Grundejerforeningen Valby & Omegns Byggeforening
• Trekantens Vejlaug
• Frilands Allés Vejlaug
• Nybovejens Grundejerforening
Gå til toppen
Back To Top